دفاعی ذوم

امنیت چیست؟عبارت است از خطراتی که علیه منافع مادی وارزش های معنوی ما وجود دارد 2{سطوح امنیت را نام ببرید.جسمی وفردی وخانوادگی ومحلی وشهری و ملی ومنطقه ای و جهانی}3{امنیت ملی چی
 وب سایت   ایمیل

ادامه نوشته

بازبینی داستان " چه کسی به چشم پسرک عینک زد ؟" پس از 38 سال

ادبیات قسمت قابل توجهی از فرهنگ هر ملتی است . بخشی از این گنجینه نوشتن است . در کودکی ابتدا رونویسی آموزش می دهند و به فاصله چند ی دیکته گفته می شود . دیکته شاید کم و بیش با انسان سالها می ماند . مثلا یاداشت بردای یا نوشتن یک آدرس تمرکز در این نوشتن بر انتخاب درست حروف و سرعت است و فکر لازم نیست . تهیه ی یک خبر یا گزارش یا یک تقاضا به ادبیات شخص بر می گردد که چگونه تیتر و چینش جمله ها را انتخاب نماید و مواد اولیه از نویسنده نیست . در مراحل بعدی نویسنده با الهام از یک اتفاق یا یک جمله داستانی می نویسد و بر اساس قابلیت های فردی به آن جذابیت می بخشد . گاهی نویسنده هدف و آموزش خاصی را در نظر دارد که اغلب نوشته ها از این دست هستند ولی  اثر بخشی کافی را ندارند و تعداد کمی از داستانهای کودکان توانسته اند از این سد گذشته و در ابیات ماندگار شوند مانند چوپان دروغگو ، تصمیم کبری ، حسنک کجایی ، لنبک آبکش ، خروس و روباه ، دو کاج ، و از این دست . اکثر کسانی که این داستانها را خوانده اند آنها را به خاطر داشته و از آنها به عنوان ضرب المثل استفاده می کنند . داستان ” چه کسی به چشم پسرک عینک زد ؟ " نوشته خانم قدسی قاضی نور از این نمونه 

ادامه نوشته

چه کسی به چشم پسرک عینک زد؟

(با نگاهی به نقاشی و آثار خانم قدسی قاضی نور)

یکی بود، یکی نبود.

شهری بزرگ و قدیمی بود، که آباد نبود. مردم روزها بی کار و خسته کنار دیوارهای گلی می نشستند و زانوهایشان را بغل می کردند و شب ها غمگین و خسته به خواب می رفتند. بچه ها نه بازی می کردند، نه سرو و صدا می کردند و نه خوشحال بودند. شهر در سکوت بدی فرو رفته بود.

زمین خشک، درخت ها بی گل و برگ و چمن ها زرد بودند. توی همین شهر پسری زندگی می کرد که با همه مردم فرق داشت. همیشه خوشحال بود و همیشه می خندید، چون عینکی داشت که با آن تمام چیزها را زیبا می دید. هیچکس او را در خواب هم بدون عینک ندیده بود.

او به یاد نداشت که عینک را از چشمش برداشته باشد. حتی یک بار هم چنین فکر نکرده بود.

همه مردم شهر می دانستند که او عینک عجیبی دارد و خیلی ها هم آرزو 

ادامه نوشته

چرا با وجود پیامدهای مخرب گازهای گلخانه ای اقدام های جدی مشهود نیست ؟

سلام . کسانی که این نوشته را می خوانند با پدیده ی گرم شدن جو زمین و کاهش باران و برف و گازهای خشکسالی آشنا هستند . اما چرا باز هم خود ما آنچه را که می توانیم انجام نمی دهیم ؟ هدف این سوال حداکثر توان یا حداقل آن نیست . بلکه  همکاری و تلاشی نرمال برای حفظ آنچه هنوز داریم است . در این سهل انگاری عوامل زیادی دخالت دارند و از زوایای زیادی به این پدیده باید نگاه شود . من آنچه را در این مورد می نویسم  درک شخصی است و انتظار دارم تا خواننده گان محدودی که این صفحه دارد نظرات خود را اضافه نمایند .

موانع :

0 - نداشتن مطالعه ی علمی و آگاهی بخش هر روز حتی چند دقیقه در سطح عموم مردم ( این امل المصائب است  زیرا زمینه ی سایر موارد ذیل را فراهم می نماید ) 

1- حرکت ها و اقدامات پوپولیستی دولت ها در تمام جهان

2- الویت دادن به مسائل اقتصادی زودگذر در مقابل نابودی تدریجی زیست گاه های مناطق خشک و نیمه خشک

3- بزرگ نمودن مسائلی چون بورس و یا تغییرات سیاست مداران و پست ها و ورزشکاران هنرمندان و خانواده های معروف .

4 - آموزش سنتی مدارس و بسیار کم کاربرد در ایران

5 - عملکرد سطحی و ظاهری راجع به پدیده ی گلخانه ای در مجامع دانشگاهی و علمی

6 - کمبود N-G-O های کمک به محیط زیست در شهرستانها ( نسبت به موسسه های خیریه ی معمولی )

7 - محیط زیست موضوعی حاشیه ای در میان مسائل مذهبی است .

8 - فاصله زیاد بین روشنفکران و عامه مردم 

9 - کوتاهی انواع  رسانه ها در تبین اهمیت فوق العاده این مشکل بزرگ و همگانی 

سوال مهم و اساسی مطرح :

1 - آیا این شرایط  آب و هوایی برگشت پذیر است ؟  

2 - آیا می توانیم در کوتاه مدت میانگین دما را کاهش دهیم ؟ چگونه ؟ 

راهکارها :

1- تعویض مکان این خواسته از حاشیه به خواسته ای اساسی و عمومی همه برای آنکه سیاست مداران مجبور شوند امکانات را برای کاهش اثرات مخرب جهت دهند .

کاربران عزیز می توانند ایده های خود را در سه بخش موانع و سوال ها و راهکارها ارائه فرمایند در صورت غیر تکراری بودن به نام خودشان در این پست درج خواهد شد . ممنون 

سال 2015 گرم ترین سال تاریخ بود

 دانشمندان رکورد جهانی دمای زمین را برای سال 2015 ثبت کردند . قسمتی از این گرما مربوط به پدیده ی قوی ال نینو بود که مقدار زیادی گرما از زمین و در اقیانوس آرام آزاد کرد اما قسمت عمده این دما به وسیله ی گازهای گلخانه ای که انسانها در سال های اخیر جو زمین را به آن آلوده نموده اند بوجود می آید . این مطلب از 

http://www.nytimes.com/2016/01/21/science/earth/2015-hottest-year-global-warming.html 

می باشد و 

 

انسان زمان مطلق را درک نمی کند

ما زمان را چگونه درک می کنیم ؟ چه کسری از زمان یا چه طولی از زمان برای ما مفهوم است ؟ انسان زمان را به صورت گذشت لحظاتی بین آغاز و پایان یک رویداد احساس می کند مانند لحظه هایی بین طلوع و غروب خورشید ،افتادن برگ درخت ، رد شدن یک ماشین ، خوردن یک لیوان آب ، صدای چکه آب ، رعد و برق و بینهایت مثال دیگر  .

برای اغلب ما اتفاق افتاده که خیلی خسته باشیم و تا چشم مان را روی هم  می گذاریم و باز می کنیم صبح شده است . در خواب معمولی  سیستم هایی از بدن نگهبانی می دهند و بیدارند مثلا وقتی احساس سرما کنیم  پتو را روی خودمان می کشیم و یا بر عکس اگر گرم مان شد پتو را از روی خود کنار می بریم برای آنکه خون مدت زیادی در یک طرف بدن کم نشود از این دست به آن می شویم یا سر یک ساعت که کاری داریم بیدار می شویم و در خسته گی مفرط این اعمال نیست . 

ادامه نوشته

تاریخچه و چالش های  بانکداری در ایران

اصولا بالا بودن سود سپرده‌های بانکی یک کشور نشانگر اقتصاد ضعیف و نامناسب آن کشور .............

ادامه نوشته

خاطرات سهراب و ........(بعضی دانش آموزان )

سلام . برای همه ی معلم ها و دانش آموزان در مدرسه اتفاقهای جالبی می افتد که خواندن آنها برای اهل درس و مدرسه خالی از لطف نیست . می توانید خاطرات مدرسه ای خود را بدون اینکه موجب رنجش کسی گردد برایم بفرستید تا همه استفاده کنیم .

 

ادامه نوشته

سخنی از مارتین هایدگر

مارتین هایدگر (۱۸۸۹ – ۱۹۷۶) فیلسوف آلمانی، بی‌تردید از بانفوذترین اندیشمندان دوران مدرن بود. یورگن هابرماس، فیلسوف نامدار معاصر، انتشار کتاب "هستی و زمان" (۱۹۲۷) را مهمترین رویداد فلسفی از زمان نشر "پدیدارشناسی روح" هگل دانسته است.

عقل کلی که تنها بر سودجویی اقتصادی متکی باشد،

الزاما به شرایط عقلانی منجر نمی‌شود، بلکه چه بسا

به گونه‌ای تناقض‌آمیز، به بی‌خردی مطلق، سلطه تام

شرارت و بربریت منجر می‌شود.


آپلود عکس , آپلود رایگان

ادامه نوشته

آشنایی با 5 طراح برتر هواپیما+عکس

یا می دانید طراح آلمانی جنگنده FW190 جنگنده ای برای کشور هندوستان نیز طراحی کرده است. آیا می دانستید که نام فامیل واقعی مارسل داسو طراح هواپیمای فرانسوی "بلوش" بوده است. آیا می دانید که آندره توپولوف چندین سال را در زندان های شوروی به جرم فعالیت سیاسی سپری کرده است. برای آشنایی با 5 طراحی برتر هواپیما در دنیا این مطلب را مطالعه کنید.

ادامه نوشته

طراح اسلحه ی کلاشنیکف درگذشت

میخائیل کلاشنیکف در سن 94 سالگی در گذشت . او طراح مردمی ترین سلاح دنیا بود .

[آپلود عکس

ادامه نوشته

نمونه سوالهای دوم کامپیوتر هنرستان نمونه علم و صنعت

سلام

ادامه نوشته

نمره های امتحان میان ترم

سلام

برای دانشجویان حاضر در امتحان  صرف نظر از نمره میان ترم امتیاز در نظر گرفته خواهد شد .


ادامه نوشته

بعضی از سوالهای فیزیک الکتریسته و مغناطیس

سوالهای مشترک ترم قبل

با سلام به دانشجویان لطفا به موارد زیر دقت نمایید

1- جزوه امسال با سال قبل متفاوت است

2- این سوال های از ترم قبل بوده و به هیچ وجه کامل نیستند بلکه مفید هستند.

3 - سوالها بدون جواب هستند

4- تعداد سوالها امتحان زیاد خواهد بود تا رعایت عدالت شود .

5- ملاک اصلی جزوه ی امسال است .موفق باشید

ادامه نوشته

ماشینی که می تواند پرواز کند

تابحال ماشین های زیادی ساخته ویا پیشنهاد شده اند که نمونه جدید انهاست .


8.8 میلیارد سیاره مشابه زمین

سلام

سازمان ناسا معتقد است فقط در کهکشان را شیری 8.8 میلیارد سیاره ی مشابه زمین وجود دارد که اطراف ستاره هایی مشابه خورشید می چرخند .در میان این تعداد زیاد سیاره هایی قابل سکونت خواهند بود .


http://news.yahoo.com/study-8-8-billion-earth-size-just-planets-212232920.html

One in five Milky Way stars hosts potentially life-friendly Earths, study says

Habitable Earth-Size Planets Common Across the Universe, Study Suggests

Scientists Discover Planet Similar to Earth, but There's a Slight Catch

This artist's rendition provided by NASA shows Kepler-69c, a super-Earth-size planet in the habitable zone of a star like our sun, located about 2,700 light-years from Earth in the constellation Cygnus. Astronomers using NASA data calculate that in our galaxy alone there are at least 8.8 billion Earth-sized planets that are not too hot or not too cold circle stars that are just like our sun, according to a study published Monday, Nov. 4, 2013 in the journal Proceedings of the National Academy of Science. For perspective, that’s far more Earth-like planets than there are people on Earth. (AP Photo/NASA/Ames/JPL-Caltech)

فیزیک سال سوم دبیرستان رشته ریاضی


ادامه نوشته

فیزیک سال دوم دبیرستان

پرسش و تمرین از فصل ۱

 

ادامه نوشته

فیزیک سال اول دبیرستان


ادامه نوشته

مدرسه و همکاران در تفلیس گرجستان

سلام.از مدتی است که می خواهم راجع به مدرسه همکاران و تفلیس مطلبی بنویسم تا حالا که قسمت شد . البته این مقدمه است و در آینده ویرایش خواهد شد .

 

مجتمع آموزشی فردوسی

سفارت جمهوری اسلامی ایران - تفلیس

اینها نوشته های تابلوی مدرسه است و .....

ادامه نوشته